Topmodel.bg  »  Статии  »  Тенденции  »  Преглед

Профил на haute couture потребителя

09.02.2009


Профил на haute couture потребителя

Винаги ни е било интересно какъв точно е потребителят на haute couture модата. Кои са тези жени, които дават по 50 000 евро и повече само за една рокля, която много често не обличат никога през живота си.

Интересно ни е с какъв точно бюджет отиват в Париж, с колко точно асистенти пътуват, колко точно хора се грижат за гардероба им по време на тези пътувания. Интересно ни е дали пътуват с личен фризьор, гримьор и маникюрист. И тези жени, ако ги попиташ какво са правили например в понеделник, сигурно ти отговорят "Пазарувах висша мода в Париж".

Информационната агенция Ройтерс се е заела да проучи какви точно са клиентите на този клас и да изготви профил на тези 500 жени в света. "Понякога се изненадвам как жените се вманиачават по тези специално изработени облекла.

Говори се, че светът е в икономическа криза, но тези стотици жени не се спират пред нищо. Онзи ден бях в ателието на Dior и имаше 5 дами, които купуваха по две-три рокли" споделя клиентка на Dior Haute Couture от Йордания. По повод на въпроса, защо хората купуват haute couture, друга клиентка на Christian Dior Haute Couture отговаря "Когато искаш нещо ексклузивно, ти трябва да си купиш haute couture.

Дъщеря ми ще се омъжва и искам роклята й да бъде направена специално за нея. Същото се отнася и за мен и сестрите й. Искаме моментът да бъде много специален, а специалното облекло ще допринесе за това". Ако приемем, че една рокля струва 50 000 евро, това означава, че роклите и на четирите (булката, майката и двете сестри) ще струват поне 200 000 евро.

Което си е доста висок бюджет за облекло за сватбено парти. Особено по време на криза. Трудно е да разберем страстта по висшата мода, освен ако не разполагаме с неизчерпаеми средства. Защото определено трябва да имаш много сериозна сума пари в банковата си сметка, за да си позволиш без проблем да си купуваш купища дрехи, при положение, че само една рокля струва повече от една хубава кола.

"Тези жени имат неизчерпаеми суми. Голяма част от тях са принцеси и дъщери на богати шейхове от Близкия Изток. Това са жени и момичета, които не знаят точно с колко пари разполагат. Те никога не са се сблъсквали с реалния свят.

оляма част от времето си прекарват в дворците на съпрузите и родителите си, а друга част от времето си в пътувания с частните си самолети и яхти, престой в най-луксозните хотели в света и пазаруване на диаманти и платитени бижута. Те се забавляват като пазаруват висша мода.

Това са момичета, които не осъзнават стойността на парите и за тях 50 000 евро за една рокля или 4 000 евро за едно сако са си съвсем обозрими суми. Много от тях дори не знаят колко точно струват дрехите им. За тези дребни сметки се грижат наетите за това хора.", споделя един от хората, извършвали проучването.

В днешно време голяма част от потребителите на този уникален луксозен моден сегмент са младите жени от Близкия Изток и Обединените Арабски Емирства. Точно и за това през последните няколко години висшата мода стана все по-силно декорирана.

Дизайнерите обогатяват моделите си с много камъни и други елементи, напомнящи пищните традиции на Близкия Изток. Един добър начин да балансират между модерния европейски свят и арабската консервативност. След шоуто всичко свършва.

Момичетата се прибират с още пет куфара, препълнени с милиони обърнати в коприна и кристали, влизат в домовете си с дръжки от чисто злато и животът им поема онзи спокоен ритъм. След шоуто и роклите, е вечерята с хайвер, трюфели и 100-годишно шампанско, и трепетно очакване на следващия сезон.

Криза? О, не! На широкоскроения Париж не влияят никакви обществени фактори. Типично ала haute couture.

  Контакти  |  За реклама  |  Условия за ползване  |  Platinum  |copyright © 2010 TopModel.bg