"Mодата за кучета напоследък се глобализира", съобщи Франс прес. Наскоро в Ню Йорк се състоя третата ежегодна Седмица на модата за кучета, включваща дефилета, благотворителни вечери, срещи на дизайнери и дистрибутори от целия свят.
"Тази година смятам, че ще триумфира жабото", заяви 25-годишната дизайнерка Камерън Уесткот.Тя е пристигнала от Далас заедно с майка си и с 5-годишния си йоркширски териер Луис, който се подава от пътна чанта за кучета с марката "Луи Вюитон".
Кучето е с плетена шапчица на главата и е облечено с дрешка от син сатен. Камерън няма свой бутик, но притежава уебсайт за продажба на дрехи и аксесоари за кучета, като всички артикули са произведени в Бразилия. В 5-етажния изложбен комплекс в южен Манхатън са подредени десетки щандове, които предлагат продукти на красотата, възглавнички, украсени с кристали "Сваровски", бижута и, разбира се, най-модните в момента екологични артикули.
Сред тях - жилетки, изплетени на ръка от вълна от лама от Андите, до бамбукови изделия и такива с марката "Петдюти" за събиране на изпражненията, оставени от кучета на тротоара. Седмицата на модата за кучета пожъна голям успех. Булдози, облечени с вълнени палта, и афгански хрътки в копринени дрешки участваха в дефилетата, водени от манекени. Според статистически данни за 2007 -2008 г.
63 на сто от домакинствата в САЩ, т.е. 71 милиона домакинства, притежават домашен любимец. Американците са собственици на 88 милиона котки, 75 милиона кучета, 142 милиона червени рибки и 13 милиона влечуги.